Arla panostaa tuotteidensa markkinoinnissa tulevaisuudessa yhä enemmän modernin teknologian tuomiin mahdollisuuksiin. Arlan maitotölkeissä syksystä lähtien seikkaillut Aamu-kissa herää eloon lisätyn todellisuuden avulla. Nyt Aamu-kissa torjuu laukauksia jalkapallomaalivahtina ja tuulettaa flossaten.
Lisättyä todellisuutta hyödyntämällä Arla on ensimmäisten joukossa Suomessa ja maailmalla yhdistänyt AR-teknologian osaksi tavallista kuluttajatuotetta pelillisessä muodossa. Arlan Torhola-sarjasta tuttu Aamu-kissa on seikkaillut Arlan maitotölkeissä virtuaalisesti reilun puolen vuoden ajan. Tänä kesänä Aamu-kissan kanssa pääsee pelaamaan jalkapalloa.
Pelin lataaminen onnistuu asentamalla älypuhelimeen Arilyn-sovelluksen. Sovelluksen kameran avulla Arlan maitotölkki skannataan, jonka jälkeen kissa ja jalkapallostadion ilmestyy virtuaalisena näytölle. Pallo reagoi kosketukseen, ja tavoitteena on saada maaleja Aamu-kissan toimiessa maalivahtina. Sovelluksen uudessa versiossa pelillinen näkökulma korostuu, sillä omaa sijoitustaan voi seurata tilaston avulla. Peli kehittyy onnistumisen mukaan. Mitä paremmin onnistuu maalinteossa, sitä enemmän Aamu-kissan peliasua pystyy muokkaamaan esimerkiksi suosikkijoukkueen värien mukaan tai lisäämällä kissalle asusteita, kuten aurinkolasit tai kesähatun.
Arla panostaa teknologiaan ja futiskesään
Arlan tavoitteena on tarjota uusia kokemuksia tuotteidensa parissa sekä ilahduttaa jalkapallon ystäviä uuden teknologian avulla.
– Jalkapallon MM-kisat ja Helsinki Cup takaavat, että jalkapallo on heinäkuussa kesän puhutuimpia aiheita. Haluammekin tarjota ajankohtaista sisältöä pelillisen kokemuksen kautta. Jalkapallon lisäksi Aamu-kissalta onnistuu tottakai myös tämän hetken kuumin nuorisotrendi, eli flossaus, kertoo Arlan digitaalisen markkinoinnin päällikkö Tomi Sirén.
Jalkapallopeli löytyy Arlan 1 litran rasvaton maito -, kevytmaito- ja täysmaitopurkeista. Videon pelistä voi katsoa täältä ja Aamu-kissan torjunnoista täältä.
Lisätietoja:
Tomi Sirén
Head of Digital
tomi.siren@arlafoods.com
+358 40 517 9535