Arla Lempi -tuoteperheen pakkaukset voittivat kansainvälisen Red Dot -muotoilukilpailun Communication Design -sarjassa. Palkinto on osoitus kansainvälisesti korkeatasoisesta designista.
Arla Lempi -ruoanlaittotuotteet valmistetaan raaka-ainetta kunnioittaen ja mahdollisimman luonnollisesti. Tuotesarjan pakkausten haluttiin kuvastavan tätä ajatusmaailmaa.
- Arla Lempi -sarjan tuotteet tehdään luonnollisista raaka-aineista, mitä myös tuotteiden pakkaussuunnittelu kuvastaa. Samalla halusimme rikkoa ruoanlaittotuotekategorian vanhat kaavat. Tavoitteemme oli luoda sarjan, joka erottuu kaupan maitohyllyssä ja jonka kotikokkaajat ottavat omakseen. Todella hienoa, että tämä ajattelumme saa myös kansainvälistä huomiota, toteaa markkinointijohtaja Antti Airaksinen Arlalta.
Arla Lempi -sarjan pakkaussuunnittelussa valttikortiksi nostettiin yksinkertaisen hyvät raaka-aineet. Arlan kumppani Kuudes suunnitteli tämän pohjalta tuotekonseptin ja konstailemattoman pakkausdesignin. Tuotteelle annettiin nimeksi Lempi, sillä ruoanlaitto on mukavaa ja monien lempipuuhaa.
Red Dot on maailman tunnetuimpia muotoilukilpailuja, jonka järjestää vuosittain saksalaisen Nordrhein-Westfalenin osavaltion muotoilukeskus Essenissä. Myös kaikki voittaneet työt esitellään Essenissä sijaitsevassa Red Dot -muotoilumuseossa.Tänä vuonna kilpailuun lähetettiin yli 8000 työtä 50 maasta.
Lisätietoja:
Antti Airaksinen, markkinointijohtaja, Arla Oy, puh. 050 511 4596