Fuusioituminen pohjoissaksalaisen meijerialan yrityksen Hansa-Milch eG:n kanssa tarjoaisi Arla Foodsille mahdollisuuden vahvistaa asemaansa Saksassa entisestään.
- Arla Foodsin strategiaan kuuluu liiketoiminnan kehittäminen Saksan markkinoilla. Tavoitteena on olla yksi Saksan kolmesta suurimmasta meijerialan yrityksestä, kertoo Arla Foods –konsernin pääjohtaja Peder Tuborgh.
Hansa-Milch kuuluu Saksan suurimpiin alueellisiin meijereihin ja tuottaa pääasiassa tuoretuotteita, kuten maitoa, kermaa, jogurttia ja ranskankermaa. Tuotteita myydään joko Hansano-tuotemerkillä tai omalla tuotemerkillä. Arla on toiminut pitkään Saksassa, jossa sen tuotemerkit (mm. juustomerkki Arla Buko® ja voimerkki Arla Kærgaarden®) ovat tunnettuja. Arla Foods amba tunnettaisiin jatkossakin nimellä Arla Foods amba ja saksalaisen Hansa-Milch eG:n nimeksi tulisi fuusion jälkeen Hansa Arla Milch eG.
Lisätietoja: www.arla.com